109 Zakynthos 2009

29 Augustus rond een uur of 10 stond opa voor de deur...Ik was al heel vroeg wakker want we gingen weer met vakantie... Opa bracht ons weg naar Schiphol zoals mijn lieve opa altijd doet... Ik had er weer erg veel zin maar opa zou ik wel gaan missen... Misschien dat hij toch een keertje mee moet gaan...

We vlogen met een blauw vliegtuig en met extra veel ruimte dus Anna en ik konden heerlijk spelen en boekjes lezen en kleuren... We gingen ook precies op tijd weg dus dat was heel lekker...dan zouden we er ook snel zijn...

En snel waren we er zeker...We gingen na de vliegreis in een taxi en snel naar het hotel...daar kregen we de kamer...Snel alle spullen uitpakken eten en daarna naar de speeltuin...

In de speeltuin aangekomen zag ik de politieauto's weer... Net als vorig jaar ging ik er gelijk mee spelen....

De speeltuin was grotendeels nog hetzelfde alleen hadden ze nu ook fietsen...helemaal leuk natuurlijk...En Anna vond het leuk om rondgereden te worden...

Mijn eerste kennismaking met mijn vriendeinnetje Luna...samen aan een tafeltje boeketreeksjes lezen...

Lekker zwemmen in het zwembad...en ik durf nu ook onderwater te zwemmen met mijn hoofd...en Anna...die doet bijna alles na wat ik doe...

Elke middag gingen Anna en ik een uurtje of 3 lekker plat...om daarna snel wat te eten en weer te gaan zwemmen...

We zaten op de begaande grond met onze kamer en we noemden ons balkon de kuil...omdat we zo vanaf het balkon overal heen konden...zo kon ik ook de bussen zien die alle mensen vervoerden... Enne kleine hagedisjes genoeg zelfs op ons balkon...

Ik was erg druk met de stenen van 4-op-een-rij ...die kunnen allemaal op het speeltoestel en dan naar beneden glijden...

Spelen met de boot...

Samen met Luna en Anna gingen we helemaal naar Amerika varen, en natuurlijk ook weer terug naar Griekenland...

Hier had ik samen met Luna grote lol...we gingen bij het diepe staan en dan renden we langs de kant en jumpten zo in het zwembad... Echt superdeleuk maar mama vond het toch een beetje gevaarlijk...

Samen met Luna in het water springen...

Sta ik langs de kant een beetje te chillen...komt Anna ineens naast me staan en die loopt gewoon het water in...helemaal koppie onder en leuk dat ze dat vindt...Ze kan net als ik al heel goed zelf zwemmen...

Heerlijk ijsje eten..die waren vanaf half 11 tot laat in de middag gratis en kon je zelf pakken dus dat deed ik best vaak samen met papa of mama...

's Ochtends vroeg ging ik altijd de handdoeken neerleggen bij het zwembad samen met papa...en ik was daar mijn boekje vergeten (dat boeketreeksje) en ja dat moest ik dan natuurlijk even terugbrengen in de speeltuin...is helemaal geen straf...

Ik ga al onder water zwemmen...knap he...

En weer in de boot maar nu met peddels erbij...best nog moeilijk...

Samen met Anna genieten van een ijsje....

Ik ging op papa's schouders staan en zo was ik heel hoog boven het water....en zo kon ik van heel hoog zo in het water springen....

Ik vond het ook erg leuk om papa in het water te duwen...ik mocht dat alleen bij papa doen...

Dit was ook vet gaaf....ik maakte zo een vliegtuigenduik...

Hier ging ik elke dag eten...aan de speciale kidsworldtafeltjes...En ik zat daar elke dag tussen de vrouwen...Anna, Luna en Yara en haar mama...

Ik heb ook een duikbril gekregen omdat ik zo vaak onder water ging zwemmen...nu kon ik alles helemaal perfect zien onder water...

Ik dobber op een grote schildpad en mijn kleine vriendinnetje Yara zit even te chillen met haar papa en mama bij het peuterbad.....

Ons uitzicht vanuit de "kuil"....

De mama van Yara had hele leuke visjes gekocht en daar konden Yara en ik een heel leuk spel mee doen...alle visjes in het water gooien en er dan achterna springen en ze weer opvissen... en ik ben ook druk met oefenen voor de borstcrawl..alleen met bandjes schijnt dat best lastig te zijn vertelde mama...

Na het opvissen van alle visjes was het weer tijd voor een ijsje... Met z'n 3-en op een ligbed een ijsje eten...heerlijk toch

Ik was net wakker en Luna kwam even buurten...we hebben samen wat gedronken en gekleurd en wel een hele zak snoep leeggegeten...maarja het is vakantie toch...

Na het zwemmen snel naar de kinderdisco en dansen...

En zoals elke dag gingen we met z'n allen eten...dat was echt zo onwijs gezellig...

Vaak gingen we 's avonds een stukje lopen en we liepen altijd langs een winkeltje wat hele leuke beestjes had die vanzelf bewogen...

Ik mocht ook nog naar de filmavond van de kidsclub...

De laatste dag dat we in Griekenland waren konden we mooi nog de hele ochtend zwemmen... Ik kon nog een keer met de visjes spelen en onder water zwemmen enzo want na het zwemmen gingen we weer naar de kamer...

Anna zat in bad en Yara en ik zijn erbij gedoken...was wel even gezellig voor de laatste keer...

Na het bad gingen we eten en slapen...en toen we wakker werden hadden papa en mama de spullen al helemaal klaargezet en konden we weer naar het vliegveld gaan om naar huis te vliegen...Ik wilde ook best graag naar huis want ik miste mijn speelgoed toch wel een beetje maar opa helemaal...ik vind dat opa een keertje mee moet gaan met mijn op vakantie...

Dag meiden van de kidsclub en dag Zakynthos...misschien tot volgend jaar weer!!!

Na een paar uurtjes vliegen waren we lekker op tijd weer in Nederland en kon ik niet wachten om opa te zien... Ik was helemaal blij en heb hem een heeeeeeele dikke knuffel gegeven...Opa bracht ons naar huis en daar hebben we nog wat gedronken en nog heel lang met mijn speelgoed gespeeld...