104 Tsjechie

Zaterdagmorgen heel vroeg werden we uit bed gehaald...we gingen weer op vakantie... Deze keer gingen we met de auto dus geen opa die ons midden in de nacht komt ophalen om naar het vliegtuig te brengen...Best wel jammer natuurlijk maar opa en oma zouden langskomen in Tsjechie vertelde papa en mama... Na uren in de auto hebben gezeten en een paar dvdtjes verder waren we bijna bij het vakantiehuis... Eerst zijn we vlakbij het huis nog gestopt om boodschappen te halen en Anna en ik hebben daar gelijk al een kadootje gekregen...

Aangekomen bij het huisje ging mama al onze spullen op orde brengen binnen en papa, Anna en ik doken gelijk het zwembad in...het was wat koud buiten maar we gingen lekker overdekt zwemmen... De volgende dag gingen we naar Ceske Budejovice en daar was midden op het plein een onwijs grote fontein....helaas zonder vissen maar wel leuk om naar te kijken...

Er was ook kunst op het plein...dat moest natuurlijk even getest worden...daarna rende ik weer snel naar mama en Anna toe...

Opeens zag ik heel veel duiven zitten...ik wilde ze wegjagen...maar ze bleven gewoon zitten of liepen iets verder van mij af...zelfs met hulp van Anna lukte het niet om ze allemaal weg te jagen...

En weer ging ik zwemmen...nu was het wat warmer en kon het dak eraf geschoven worden...nadeel was wel dat als je moest plassen de wc wel erg ver weg was...en dus deed ik het stiekum (dacht ik...want mama zag het) in de heg...

Dit was ons vakantiehuis...best wel heel groot en ook een apart gedeelte waar woensdag opa en oma zouden gaan slapen...Dat oude gebouw is een burcht en die stond vlakbij ons huis...

Chillen op mijn groene krokodil....en ik heb Anna leren voetballen....

Aan het einde van onze oprijlaan was aan de overkant van de straat een grote speeltuin....uitgebreid werd deze getest en de speeltuin was ook goed overdekt met bomen zodat we niet vol in de zon zaten want het was best warm... Wipwappen met Anna vond ik superleuk en natuurlijk ook overal op klimmen...

Hier ben ik in Ceske Krumlov...ik liet op de kaart even zien waar we nu waren en waar ik heen wilde... Ons bezoek duurde niet lang want Anna viel van het trapje van de fontein af en moest hard huilen...na een heerlijk ijsje was Anna's verdriet over en gingen we weer terug naar het huisje om weer lekker een tukkie te doen...

Elke dag ging ik wel even zwemmen...het is ook wel heel leuk om een zwembad in je tuin te hebben... De auto was een van mijn andere favoriete bezigheden... Zodra ik door had waar papa's autokaart lag deed ik de auto van het slot en ging ik zitten...Anna volgde altijd snel mijn voorbeeld...papa vond het gelukkig niet erg maar als hij weer moest gaan autorijden dan moest hij alle knopjes en spiegels weer goedzetten...

Opa en oma zijn gekomen en ik ging gelijk laten zien hoe goed ik zelf kan zwemmen...Ik wilde ook altijd mijn bandjes om want anders zou ik "verdorsten"....(verdrinken zei mama toen tegen me) Anna had het al vrij snel koud en ging opwarmen in de handdoek bij mama... Opa heeft een paar mooie foto's van mij genomen...

Elke ochtend zaten er veel hagelslakken (naaktslakken) in de tuin maar deze was wel heel brutaal...gewoon op ons stoepje...we konden hem wel uitgebreid bestuderen zo...

Samen met mama ging ik de hagelslak over de schutting zetten...

En dit is Pisek en ook hier een fontein maar wel een hele kleine...

Even wat drinken op een terrasje..er was een speelhoek maar ook daar kon je stoten en dat kan best zeer doen...

Onderweg naar het restaurant waar we gingen eten met z'n allen zag ik ineens allemaal hertjes...opa had gelukkig zijn fototoestel dichtbij en kon ze op de foto zetten...

En daar zitten we dan...ik was helemaal druk met een tandenstoker en een bierviltje...en na het eten zag onze tafel er zo uit...opa en oma vonden het een slagveld maar ik vond het best meevallen...

Ik was de hele avond postbode met bierviltjes...

Druk met mijn zonnebril...en Anna mocht hem ook heel even op...

Intiem kroelen, knuffelen en kussen met oma...

Hey opa...kijk ik ben in de boom geklommen...

Onze laatste dag in Tsjechie...we gingen nog een paar boodschappen doen in een onwijs grote supermarkt...daar kon je van alles doen en Anna en ik waren lastig uit het treintje te krijgen...Na ons middagslaapje waren opa en oma al weg want die gingen ergens anders nog verder vakantie vieren...wij reden rond half 8 's avonds ook weer op weg naar huis..ik had hier wel een beetje moeite mee want ik wilde er wel blijven wonen... Rond een uur of 10 viel ik in een diepe slaap en toen ik wakker werd waren we al thuis...dat was midden in de nacht om half 4...Anna en ik kregen een fles en daarna gingen we lekker naar ons eigen bed... Mijn eigen bedje slaapt toch wel het lekkerst....