71 Vakantie Zakynthos 2008

30 Augustus werd zoals gewoonlijk wakker en ging ik eten. Even later kwam opa opeens langs. Ik had al wel wat in de gaten want de koffers stonden klaar...we gingen weer op vakantie. Deze keer gingen we naar Griekenland naar het eiland Zakynthos. Opa ging ons weer wegbrengen naar Schiphol en uiteraard uitzwaaien...

Ik ben er helemaal klaar voor hoor... Na het inchecken hebben we nog even rondgerend op de luchthaven. Om half 1 moesten we richting de gate want het boarden zou gaan beginnen. Dat dachten we maar het vliegtuig was er nog niet... Gelukkig waren er veel andere kindjes waar ik mee kon spelen maar na een uur was ik wel erg moe geworden en gelukkig mochten we toen het vliegtuig in....

Na een kleine 3 uur vliegen waren we op het eiland. En wat een heerlijk weertje zeg... Nadat we onze koffers hadden moesten we een kleine 10 minuten in de bus en waren we al bij het vakantiecomplex. Ik vond het allemaal prima...ik was een beetje moe geworden....

Na een goede nacht in een lekker bedje gingen papa en ik de zee bekijken. En die was een heerlijk temperatuurtje...Alleen was de zee wel erg zout dus zwemmen heb ik niet veel gedaan...

Maar papa natgooien met water is wel erg leuk....

Mama bleef maar foto's nemen van mij in de zee....

Nog heel even zwemmen met papa in de zee en dan weer tijd voor douchen en eten en de speeltuin....

Het uitzicht vanaf het strand...en de ingang vanaf het strand naar het hotel...lekker dichtbij...

Na het eten was het tijd om uit te razen in de speeltuin. Ze hadden daar leuke auto's...vooral de politie auto was mijn favoriet...

Vanuit de speeltuin kon je ons appartement zien..op de eerste verdieping helemaal op het hoekje....niet dat ik dat interessant vond want spelen in de speeltuin was veeeeeel leuker...

Mama ging Anna op bed leggen en dus kon ik nog even samen met papa in de speeltuin blijven...Mama heeft nog een paar foto's gemaakt vanuit het appartement in het donker... en weet je wat er daar op de muren zat...minikrokodillen...(gekko's)

Elke ochtend ging ik met papa al vroeg mee naar beneden...papa wilde altijd eerst koffie halen....maar daar had ik geen zin in...ik rende altijd gelijk naar de speeltuin....

Samen met papa dobberen op een luchtbed in het zwembad...

Samen met mijn kleine vriendje Ruben ging ik zwemmen in het grote zwembad. Ruben had wel zijn mama meegenomen want hij kon nog niet zo goed alleen zwemmen...maar samen hadden we erg veel lol in het grote bad...

Mama had Anna tussen de middag alweer op bed gelegd...ik was nog even met papa in de zee geweest...maar ook ik was weer toe aan mijn middagdutje, dus snel douchen en naar bedje...

Elke ochtend ging ik na het eten spelen in de speeltuin. Ruben en Naomi waren er ook altijd....

En uiteraard deden we mee aan de ochtendgym in het water. Samen met Chloe had ik het helemaal naar m'n zin...Ook Ruben was weer van de partij maar die ging samen met zijn mama gymen omdat hij nog niet zo lang alleen kon drijven....

Spelen met water en zand in de branding....

Elke avond hetzelfde ritueel...Eerst met mama op het balkon wat drinken en eten en Bambi lezen en daarna naar het grote bed samen met papa een boekje lezen onder mijn nieuwe cars-handdoek...Ik ging daarna zonder problemen slapen om weer fris te zijn voor de volgende feestdag....

Een ijsje eten bij het zwembad samen met Chloe. Zij was echt mijn grote vriendin geworden...

We waren zulke grote dikke vrienden dat we ook gingen knuffelen samen...

Chloe had me geleerd hoe ik via de kant uit het water kon klimmen...hulp van papa had ik nog wel nodig...

Papa pakte ons allebei vast en zo gingen we springend door het water...grote lol dat Chloe en ik hadden...

De laatste dag die we hadden gingen we 's ochtends nog even zwemmen... Kon ik voor de laatste keer met Chloe zwemmen en mijn met mijn andere kleine vriendje Manoah. Hij was veel jonger dan ik en wilde erg graag de waterstraal die uit het waterpistool kwam pakken...

Na ons middagslaapje stond mijn grote vriendin Chloe al klaar om ons uit te zwaaien. Ook Naomi en haar papa en mama stonden er... Het liefst had ik nog gebleven want zij bleven ook nog een hele week...maar ja ons vliegtuig ging weer naar huis... Nog even kon ik met Chloe spelen en toen was er toch echt het afscheid met een dikke kus en knuffel... Papa heeft al gezegd dat we een keer langs gaan bij haar dus daar houd ik papa aan...

We gingen het vliegtuig in naar huis...Op het vliegveld was een winkeltje en Anna en ik kregen een mooi kadootje... De hele vliegreis heb ik met mijn nieuwe bus gespeeld...

Toen we waren geland met het vliegtuig en stilstonden bij de slurf begon ik te huilen...Ik wilde naar opa toe...mama vertelde dat we nog even moesten wachten tot we uit het vliegtuig mochten... Wel heel gaaf was nog dat ik met de piloot in de cockpit mocht kijken.... Daarna moesten we heel ver lopen voor de koffers en toen zag ik opa staan....en weer rende ik bijna door het glas heen. Papa zag onze koffers en mama ging de buggy's halen en daarna gingen we snel naar opa...

Ik vond het weer erg leuk de vakantie en wil graag nog een keertje met het vliegtuig...maar eerst gaan we naar het nieuwe huis van opa en oma want die gaan binnenkort verhuizen...